Tak wiec pomysł autorstwa Microvision zakłada, że na przedniej szybie będą się wyświetlać podstawowe parametry dotyczące jazdy takie jak: obroty silnika, prędkość, zużycie paliwa. Dodatkowo informacja o włączonych światłach, wycieraczek czy klimatyzacji. I co równie ważne wyświetlanie projektu układu nawigacji. W takim rozwiązaniu podstawą są lasery czerwony, niebieski i zielony. Lasery emitują światło które jest wyświetlane na szybie naszego samochodu -oczywiście w odpowiedniej wielkości. No ale na takie nowe technologie jeszcze muszę poczekać około 25 lat.
UD autorstwa
Microvision wyświetla na szybie podstawowe parametry dotyczące jazdy:
obroty, prędkość, dane dotyczące temperatury, ilości paliwa, informacje o
włączonych urządzeniach (np. tryb użycia świateł, wycieraczki,
klimatyzacja) oraz projekcję układu nawigacji w systemie GPS.
HUD i poduszki na kark
HUD autorstwa Microvision wyświetla na szybie
podstawowe parametry dotyczące jazdy: obroty, prędkość, dane dotyczące
temperatury, ilości paliwa, informacje o włączonych urządzeniach (np.
tryb użycia świateł, wycieraczki, klimatyzacja) oraz projekcję układu
nawigacji w systemie GPS.
W rozwiązaniu tym zastosowano trzy lasery
półprzewodnikowe - zielony, błękitny i czerwony oraz krzemowe
mikroskopijne zwierciadło, regulowane według dwóch osi. Lasery emitują
światło z różną intensywnością, zaś w lustrze zachodzi mieszanie i
wyświetlanie gotowego obrazu na szybie przedniej samochodu, po stronie
kierowcy. Wyświetlanie zachodzi z dużą szybkością, stąd obraz jest
statyczny, zaś czujnik świetlny dostosowuje jego poziom do stopnia
oświetlenia za oknem tj. emisja jest tym silniejsza im światło
intensywniejsze. Lasery zapewniają też właściwą ostrość i kontrast
obrazu. Według wypowiedzi Lance Evansa, dyrektora ds. technologii
Microvision, dla magazynu naukowo-technicznego Technology Review obecnie
zielony laser kosztuje 200 USD, co czyni całą konstrukcją wyświetlacza
opłacalną. Samochodowe HUD-y chcieliby także zastosować w swoich wozach
najwyższej klasy około 2016 roku GM i Ford.
HUD i poduszki na kark
HUD autorstwa Microvision wyświetla na szybie
podstawowe parametry dotyczące jazdy: obroty, prędkość, dane dotyczące
temperatury, ilości paliwa, informacje o włączonych urządzeniach (np.
tryb użycia świateł, wycieraczki, klimatyzacja) oraz projekcję układu
nawigacji w systemie GPS.
W rozwiązaniu tym zastosowano trzy lasery
półprzewodnikowe - zielony, błękitny i czerwony oraz krzemowe
mikroskopijne zwierciadło, regulowane według dwóch osi. Lasery emitują
światło z różną intensywnością, zaś w lustrze zachodzi mieszanie i
wyświetlanie gotowego obrazu na szybie przedniej samochodu, po stronie
kierowcy. Wyświetlanie zachodzi z dużą szybkością, stąd obraz jest
statyczny, zaś czujnik świetlny dostosowuje jego poziom do stopnia
oświetlenia za oknem tj. emisja jest tym silniejsza im światło
intensywniejsze. Lasery zapewniają też właściwą ostrość i kontrast
obrazu. Według wypowiedzi Lance Evansa, dyrektora ds. technologii
Microvision, dla magazynu naukowo-technicznego Technology Review obecnie
zielony laser kosztuje 200 USD, co czyni całą konstrukcją wyświetlacza
opłacalną. Samochodowe HUD-y chcieliby także zastosować w swoich wozach
najwyższej klasy około 2016 roku GM i Ford.
HUD i poduszki na kark
HUD autorstwa Microvision wyświetla na szybie
podstawowe parametry dotyczące jazdy: obroty, prędkość, dane dotyczące
temperatury, ilości paliwa, informacje o włączonych urządzeniach (np.
tryb użycia świateł, wycieraczki, klimatyzacja) oraz projekcję układu
nawigacji w systemie GPS.
W rozwiązaniu tym zastosowano trzy lasery
półprzewodnikowe - zielony, błękitny i czerwony oraz krzemowe
mikroskopijne zwierciadło, regulowane według dwóch osi. Lasery emitują
światło z różną intensywnością, zaś w lustrze zachodzi mieszanie i
wyświetlanie gotowego obrazu na szybie przedniej samochodu, po stronie
kierowcy. Wyświetlanie zachodzi z dużą szybkością, stąd obraz jest
statyczny, zaś czujnik świetlny dostosowuje jego poziom do stopnia
oświetlenia za oknem tj. emisja jest tym silniejsza im światło
intensywniejsze. Lasery zapewniają też właściwą ostrość i kontrast
obrazu. Według wypowiedzi Lance Evansa, dyrektora ds. technologii
Microvision, dla magazynu naukowo-technicznego Technology Review obecnie
zielony laser kosztuje 200 USD, co czyni całą konstrukcją wyświetlacza
opłacalną. Samochodowe HUD-y chcieliby także zastosować w swoich wozach
najwyższej klasy około 2016 roku GM i Ford.
Wyświetlacz
wskaźników na szybie, poduszki powietrzne na kark, komputer jak w
wojskowych dronach z możliwością automatycznej wymiany danych z
informatycznymi systemami nadzoru i monitorowania ruchu na każdym
skrzyżowaniu z algorytmem zapobiegającym przejazdowi na czerwonym
świetle. Taki zapewne będzie samochód przyszłości za około 25 lat,
według naukowców i inżynierów koncernów motoryzacyjnych
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.