piątek, 9 sierpnia 2013

Mariusz Gazda i mój samochód w przyszłości

Wiec opowiem wam o moim nowym samochodzie. Wprawdzie jeszcze nie został on stworzony, a raczej te technologie w nim użyte nie skonstruowane do końca, ale jest już pewien pomysł.
Tak wiec pomysł autorstwa Microvision zakłada, że na przedniej szybie będą się wyświetlać podstawowe parametry dotyczące jazdy takie jak: obroty silnika, prędkość, zużycie paliwa. Dodatkowo informacja o włączonych światłach, wycieraczek czy klimatyzacji. I co równie ważne wyświetlanie projektu układu nawigacji. W takim rozwiązaniu podstawą są lasery czerwony, niebieski i zielony. Lasery emitują światło które jest wyświetlane na szybie naszego samochodu -oczywiście w odpowiedniej wielkości. No ale na takie nowe technologie jeszcze muszę poczekać około 25 lat.
UD autorstwa Microvision wyświetla na szybie podstawowe parametry dotyczące jazdy: obroty, prędkość, dane dotyczące temperatury, ilości paliwa, informacje o włączonych urządzeniach (np. tryb użycia świateł, wycieraczki, klimatyzacja) oraz projekcję układu nawigacji w systemie GPS.
HUD i poduszki na kark
HUD autorstwa Microvision wyświetla na szybie podstawowe parametry dotyczące jazdy: obroty, prędkość, dane dotyczące temperatury, ilości paliwa, informacje o włączonych urządzeniach (np. tryb użycia świateł, wycieraczki, klimatyzacja) oraz projekcję układu nawigacji w systemie GPS.
W rozwiązaniu tym zastosowano trzy lasery półprzewodnikowe - zielony, błękitny i czerwony oraz krzemowe mikroskopijne zwierciadło, regulowane według dwóch osi. Lasery emitują światło z różną intensywnością, zaś w lustrze zachodzi mieszanie i wyświetlanie gotowego obrazu na szybie przedniej samochodu, po stronie kierowcy. Wyświetlanie zachodzi z dużą szybkością, stąd obraz jest statyczny, zaś czujnik świetlny dostosowuje jego poziom do stopnia oświetlenia za oknem tj. emisja jest tym silniejsza im światło intensywniejsze. Lasery zapewniają też właściwą ostrość i kontrast obrazu. Według wypowiedzi Lance Evansa, dyrektora ds. technologii Microvision, dla magazynu naukowo-technicznego Technology Review obecnie zielony laser kosztuje 200 USD, co czyni całą konstrukcją wyświetlacza opłacalną. Samochodowe HUD-y chcieliby także zastosować w swoich wozach najwyższej klasy około 2016 roku GM i Ford.
HUD i poduszki na kark
HUD autorstwa Microvision wyświetla na szybie podstawowe parametry dotyczące jazdy: obroty, prędkość, dane dotyczące temperatury, ilości paliwa, informacje o włączonych urządzeniach (np. tryb użycia świateł, wycieraczki, klimatyzacja) oraz projekcję układu nawigacji w systemie GPS.
W rozwiązaniu tym zastosowano trzy lasery półprzewodnikowe - zielony, błękitny i czerwony oraz krzemowe mikroskopijne zwierciadło, regulowane według dwóch osi. Lasery emitują światło z różną intensywnością, zaś w lustrze zachodzi mieszanie i wyświetlanie gotowego obrazu na szybie przedniej samochodu, po stronie kierowcy. Wyświetlanie zachodzi z dużą szybkością, stąd obraz jest statyczny, zaś czujnik świetlny dostosowuje jego poziom do stopnia oświetlenia za oknem tj. emisja jest tym silniejsza im światło intensywniejsze. Lasery zapewniają też właściwą ostrość i kontrast obrazu. Według wypowiedzi Lance Evansa, dyrektora ds. technologii Microvision, dla magazynu naukowo-technicznego Technology Review obecnie zielony laser kosztuje 200 USD, co czyni całą konstrukcją wyświetlacza opłacalną. Samochodowe HUD-y chcieliby także zastosować w swoich wozach najwyższej klasy około 2016 roku GM i Ford.
HUD i poduszki na kark
HUD autorstwa Microvision wyświetla na szybie podstawowe parametry dotyczące jazdy: obroty, prędkość, dane dotyczące temperatury, ilości paliwa, informacje o włączonych urządzeniach (np. tryb użycia świateł, wycieraczki, klimatyzacja) oraz projekcję układu nawigacji w systemie GPS.
W rozwiązaniu tym zastosowano trzy lasery półprzewodnikowe - zielony, błękitny i czerwony oraz krzemowe mikroskopijne zwierciadło, regulowane według dwóch osi. Lasery emitują światło z różną intensywnością, zaś w lustrze zachodzi mieszanie i wyświetlanie gotowego obrazu na szybie przedniej samochodu, po stronie kierowcy. Wyświetlanie zachodzi z dużą szybkością, stąd obraz jest statyczny, zaś czujnik świetlny dostosowuje jego poziom do stopnia oświetlenia za oknem tj. emisja jest tym silniejsza im światło intensywniejsze. Lasery zapewniają też właściwą ostrość i kontrast obrazu. Według wypowiedzi Lance Evansa, dyrektora ds. technologii Microvision, dla magazynu naukowo-technicznego Technology Review obecnie zielony laser kosztuje 200 USD, co czyni całą konstrukcją wyświetlacza opłacalną. Samochodowe HUD-y chcieliby także zastosować w swoich wozach najwyższej klasy około 2016 roku GM i Ford.
Wyświetlacz wskaźników na szybie, poduszki powietrzne na kark, komputer jak w wojskowych dronach z możliwością automatycznej wymiany danych z informatycznymi systemami nadzoru i monitorowania ruchu na każdym skrzyżowaniu z algorytmem zapobiegającym przejazdowi na czerwonym świetle. Taki zapewne będzie samochód przyszłości za około 25 lat, według naukowców i inżynierów koncernów motoryzacyjnych

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.